İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İHKİB), sektörün tasarım gücüne güç katacak yetenekleri bulup çıkarmak için Ekonomi Bakanlığı’nın desteği ile düzenlediği ‘Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması’nda ödüller sahiplerini buldu. Bu yıl 26’ıncısı gerçekleştirilen ve hepsi birbirinden iddialı genç tasarımcıların yarıştığı finalde Ezgi Karayel birinciliğe değer görülürken Emre Pakel ikinci, Fatih Uğur ise üçüncü oldu.

 İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (İHKİB) düzenlediği Ekonomi Bakanlığı'nın desteğiyle bu yıl 26'ncısı düzenlenen Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması'na Ekonomi Bakan Yardımcısı Fatih Metin, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe’nin yanı sıra sektör temsilcileri katıldı. Gecede OTİAD’ı yönetim Kurulu Üyelerinden Rıdvan Kandağ, Hikmet Ünal, Nevzat Ataman, Ekrem Karakaya, İbrahim Hakkı Erdem, Sarven Okçu, Hüseyin Ekmen, Dilan Güme ve Genel Sekreter Mertgün Elmas temsil etti.

 İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe, ödül töreninde yaptığı konuşmada hazır giyim endüstrisinin tasarımın önemini ve gücünü fark eden sektörlerin başında geldiğini vurguladı. Koza’nın  Türkiye’deki tasarım yarışmalarının hem anası hem de  ilham kaynağı olduğunu vurgulayan Gültepe, şöyle devam etti: 

Moda Endüstrimizin Algısını Çok Daha Yukarılara Taşıyacağız
“İHKİB olarak tasarımın gücünü en önce keşfetmekle kalmadık, moda endüstrisinin akademik düzeyde eğitilmiş iş gücü ihtiyacını karşılamak için İstanbul Moda Akademisi’ni (İMA) kurduk. Tasarımlarımızı küresel vitrine çıkarma hedefiyle İstanbul Moda Haftası’nı başlattık. Bugün Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul (MBFWI) olarak yoluna devam eden organizasyon, dünyada sayıları 130’u bulan moda haftaları arasında yedinci sırada yer alıyor. Koza, İMA ve MBFWI üçlüsü İHKİB’in geleceği önceden kurgulama gücünün, tasarım odaklı büyüme stratejisinin ve 60 milyar dolarlık ihracat hedefinin ana taşıyıcı kolonları. Hazırgiyim Sektörü Vizyon Belgesi ışığında geliştirdiğimiz yeni stratejinin ve ihracatımıza 16 milyar dolar artı yazdıracak Dört Dörtlük Planı’mızın itici gücünü de yine tasarım odaklı büyüme oluşturuyor. Tasarımcı-endüstri iş birliği ile yakın gelecekte kilogram başına ihracat birim fiyatını 20 dolardan 30 dolara çıkarırken, küresel ölçekte 5 marka yaratarak moda endüstrimizin dünyadaki algısını çok daha yukarılara taşıyacağız.”

Hazırgiyim İhracatı İlk 4 Ayda Yüzde 10,8 Arttı, Bu Yıl Rekora Koşuyoruz
Hazırgiyim ve konfeksiyon sektörünün 2018’e yeni bir ihracat rekoru hedefiyle başladığını hatırlatan Mustafa Gültepe, ilk 4 aylık verilerin emin adımlarla rekora doğru koştuklarını gösterdiğini söyledi. Ocak – Nisan döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,8 artış olduğunu bildiren Gültepe, “2017’nin ilk 4 ayında 5 milyar 404 milyon dolar olan ihracatımız bu yılın aynı döneminde 5 milyar 988 milyon dolara yükseldi. Tasarım rüzgârını arkamıza alarak 4 ayda 6 milyar dolarlık ihracatı gerçekleştirdik. Önümüzdeki aylarda yükseliş trendinin süreceğini ve 2018’i 19 milyar doların üzerinde ihracatla kapatacağımızı öngörüyoruz” diye konuştu.

Ekonomi Bakan Yardımcısı Fatih Metin: 328 Tasarım Projesini Destekliyoruz
Ekonomi Bakan Yardımcısı Fatih Metin de konuşmasında, hazırgiyim ve konfeksiyonun ihracatta lokomotif sektör olduğunun altını çizdi. Sektörün 60 milyar dolar ihracat hedefi olduğunu hatırlatan Metin şunları söyledi:“Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması bu hedefin gerçekleşeceğinin en büyük kanıtı. Tasarım, katma değer zincirinin en önemli halkasını oluşturuyor. Ekonomi Bakanlığı olarak Koza’yı desteklemekten gurur duyuyoruz. Bugüne kadar sadece birinci olan arkadaşımıza yurt dışında eğitim desteği veriyorduk. Yeni dönemde yarışmaya katılım gösteren tüm tasarımcılarımızı yurt dışına göndereceğiz.”

 Metin, Ekonomi Bakanlığı’nın halen 328 tasarım projesini desteklediğini, 42 firmaya da tasarım ofisi desteği verdiklerini sözlerine ekledi.  

TİM Başkanı Büyükekşi: Katma Değerli Üretime Odaklanmak Zorundayız
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ise günümüzde küresel arenada rekabetin fiyatla değil tasarım, inovasyon ve marka ile yapıldığını söyledi. Katma değerli üretime odaklanmak gerektiğini vurgulayan Büyükekşi, “Hazır giyim ve diğer sektörlerde tasarım konusunda yapılan çalışmaları destekliyoruz. Bu çalışmaların sonucunda inanıyorum ki İstanbul moda merkezi haline gelecek. Yeter ki meslek liselerine önem verelim, yeter ki moda akademilerinin sayısını arttıralım” diye konuştu.

Birinci 20 Bin TL Para Ödülü Ve Yurt Dışında Yüksek Lisans Hakkı Kazandı
Jüri başkanlığını İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Cem Altan’ın yaptığı yarışmada birinciliği kazanan finalist 20 bin TL para ödülünün yanı sıra Ekonomi Bakanlığı’nın desteğiyle yurt dışında yüksek lisans eğitimi alma hakkını kazandı. İkinci 15 bin, üçüncü 10 bin TL para ödülünün sahibi oldu. İlk üçe giren yarışmacılar ayrıca birer yıl ücretsiz İngilizce eğitim hakkı elde etti.

0 CommentsClose Comments

Leave a comment

Bilgi İçin

Telefon: +90 212 231 92 85
Faks: +90 212 231 89 46
otiad@otiad.org.tr

Haber Bülteni Aboneliği

OTIAD © Copyright 2024. Tüm Hakları Saklıdır.

Haber Bülteni

En yazılar ve güncellemeler e-posta adresinize gelsin.

Söz veriyoruz, asla spam yapmayacağız :)