Bir süredir erkek hazır giyimine odaklanan bir ihtisas fuarını tartışmaya açan OTİAD, edindiği ilk izlenimler doğrultusunda bu konudaki çalışmalarına bir yenisini ekledi. OTİAD Yönetimi bu konuda bir yol haritası çizmek ve strateji belirlemek üzere Osmanbey’de faaliyet gösteren erkek hazır giyim firmalarıyla bir araya geldi.
Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği (OTİAD), Türkiye hazır giyim ihracatını arttırmaya yönelik yeni projeleri gündemine taşımaya devam ediyor. Bir süredir gerek yönetim kurulu toplantılarında, gerekse meslek komiteleri toplantılarında, erkek hazır giyimine odaklanan bir ihtisas fuarını tartışmaya açan OTİAD, aldığı olumlu ve yapıcı tepkiler doğrultusunda bu konudaki çalışmalarını Osmanbey’in erkek hazır giyim firmalarıyla bir araya gelerek bir üst noktaya taşıdı.
Doğru örnek Fashionist
Toplantıda konuşan Başkan Karataş, hazır giyim üretim üssü haline gelen Türkiye’de, erkek hazır giyimin de çok önemli bir ihracat potansiyeline kavuştuğunu hatırlatarak sektör açısından büyük bir eksiklik olarak gördükleri böyle bir fuarın, İstanbul’u erkek modasında söz sahibi yapacağını söyledi. Başkan Karataş, “Erkek hazır giyim, ayrışarak kendi tasarım-üretim-pazarlama argümanlarını çok daha güçlü bir biçimde geliştirebilir. İstanbul’un marka gücünü arkasına alan, çağdaş fuarcılık anlayışı ile iyi konumlandırılmış uzun soluklu bir fuar projesi erkek hazır giyimine yepyeni bir heyecan getirecektir” dedi.
Başkan Karataş, OTİAD’ın “Fashionist Abiye, Gelinlik ve Damatlık Fuarı” ile çok doğru bir işe imza attığına hatırlatarak, “Fashionist, İstanbul’un büyük bir eksiğini kapattı ve gelecekte çok daha iyi noktalarda olacak. Şimdi benzer bir hamleyi erkek hazır giyim için de hayata geçirmeyi hedefliyoruz” dedi.
“Yeni koleksiyon şart!”
Toplantıda Avva Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Atik ise fuarda bir sonraki sezon koleksiyonlarının olması gerektiğinin altını çizerek, “Ayrıca erkek giyim firmalarımızın tasarımdan üretime, işleriyle ilgili tüm ayrıntılara hâkim olacak kadar alanlarında uzmanlaştıklarını, organize perakende konusunda kayda değer bir tecrübe edindiklerini de unutmamak lazım. Türkiye’de sadece erkeklere yönelik bir hazır giyim fuarı potansiyelinin olduğunu düşünüyorum. Fakat mutlaka bir takım şartların olması gerekiyor. Her şeyden önce sadece ve sadece gelecek koleksiyonların gösterildiği bir fuar olarak konumlandırılması lazım; aksi halde bu fuarın sürdürülebilir olabileceğini düşünmüyorum. Üstelik böyle bir şart, diğer firmalar için de yönlendirici olacaktır” diye konuştu.
“Butik bir fuar olmalı”
Toplantıda bulunanlardan Osmanbey’in köklü erkek giyim firmalarından Narmanlı’nın Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Hakkı Erdem ise şunları söyledi: “Bir fuara karar vermeden önce market mi, yoksa butik mi olacağına karar vermek gerek. Fuarlar bir tanışma vesilesidir, yaptığını göstermektir. Firmaların burada şık mağazalarda sergilediği ürünlerini, fuarlarda daracık mekânlarda gelişigüzel bir sunumla göstermesini yadırgıyorum. Fuarların, daha yüksek standartlarda bir tanışma organizasyonuna dönüşmesi gerekiyor. Bundan dolayı Osmanbey erkek firmalarına yönelik ancak butik bir organizasyonun başarılı olacağına inanıyorum. Fakat, en başından firmaların üretim kapasitesini, ürün gamını, fuara neyle katılacağını ve ne kadar metrekareye ihtiyacı olduğu bilgisinin toplanması ve eldeki verilere göre fuarın kişisel ilişkilerden uzak, profesyonel biçimde kurgulanması gerekiyor.”
“Bir yerden başlamak gerekiyor”
Hazır giyim firmalarımızın önden koleksiyon yapabilme özelliği kazanması gerektiğini dile getiren OTİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Komite Başkanı Cüneyt Mutkan, bunun için de bir yerden başlanması gerektiğini ifade etti. Mutkan; “. Dünya genelinde fuar trendleri düşmesine rağmen, mevcut pazarlar düşünüldüğünde bizim ülkemizde böyle bir potansiyel halen devam ediyor. OTİAD’ın temellerini attığı FASHIONIST ve ardından gelecek fuarlar yeterli desteği ve ilgiyi görürse belli bir süre sonra uluslararası fuar takviminde üst sıralara yükselebilir. Bizim bölgemizin erkek hazır giyimine yönelik böyle fuara ihtiyacı var. Osmanbey’de hakikaten çok iyi potansiyel var” diye konuştu.
Komite genişletildi
OTİAD Yönetim Kurulu Üyelerinden Ö. Cüneyt Mutkan (Giovane Gentile), Tamer Pala (Palateks), Bülent Bakan (Belpant), Ediz Ezen (Avvenente) ve Mustafa Sürmegöz’den (Yurt Kumaş) oluşan komiteye; katılımcılardan Mesut Yılmaz (Daniel Messi), Eda Arpacı (Tar Konfeksiyon), Jak Mizrahi (İntermod), İsmail Ecer (Ecer Tekstil) katıldı. Komite, çalışmalarına iki de dış ticaret firmasını almayı kararlaştırdı.
Toplantıda, genişletilen komitenin firmalarla istişarelerde bulunarak “Nasıl Bir Fuar?” istenildiğini tespit edip bunu bir rapor haline getirmesi ve daha sonra geniş katılımlı bir toplantıyla son karar verilecek.