Toplam 2 bin 236 firmaya ödülün verildiği törende konuşan İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, hazırgiyim ihracatında 60 milyar dolarlık hedefe ulaşabilmek için dijital dönüşümün şart olduğunu vurguladı. Gültepe, “Bu alanda öncü sektör olma hedefimizde kamu otoritesinin desteğini arkamızda görmek istiyor ve dijital dönüşümün özel destek kapsamına alınmasını bekliyoruz” dedi.
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, 2017’de sektör olarak Türkiye’ye cari açığın yüzde 30’u kadar net döviz kazandırdıklarını bildirdi. Hazırgiyim ve konfeksiyon sektörünün net döviz getirisinde 14 milyar dolar ile açık ara önde olduğunu vurgulayan Gültepe, hazırgiyimde 60 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşabilmek için dijital dönüşümün özel destek kapsamına alınmasını istedi.
Türkiye ekonomisinin lokomotifi hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe geçen yıl gerçekleştirilen 17 milyar dolarlık ihracata damga vuran firmalar, görkemli bir törenle ödüllerini aldılar.
Törende konuşan Mustafa Gültepe, Türkiye’nin hazırgiyim ve konfeksiyonda 5’inci büyük tedarikçi ülke olmasına rağmen dünya ticaretinden hak ettiği payı alamadığına dikkat çekti. Yaklaşık 500 milyar dolar olan küresel ticarette Türkiye’nin payının yüzde 3,4 olduğunu hatırlatan Gültepe, şöyle devam etti:
İstanbul Moda Merkezi, Anadolu Üretim Üssü Olacak
“Elbette küresel pazardaki payımızı yeterli görmüyoruz. Sektör olarak orta vadede 60 milyar dolarlık ihracat hedefimiz için geçen yıl hazırladığımız ‘Hazırgiyim Sektörü Vizyon Belgesi’ ile oyun planımızı değiştirdik. Yeni vizyonumuz ışığında hazırladığımız Dört Dörtlük Eylem Planımızı Nisan ayında göreve başlar başlamaz uygulamaya koyduk. Sektörü hedeflerine taşıyacak yol haritası niteliğindeki Eylem Planımızda yer alan 4 temel hamlede önceliği üretime verdik. Çünkü üretim yoksa ihracat, ihracat yoksa döviz, döviz yoksa büyüme yok. Anadolu’nun her tarafını üretim üssü yapacağız. Güzel İstanbul’umuzu ise dünyanın belli başlı moda merkezlerinden biri haline getireceğiz.”
Dijitalleşemeyen İşletmelerin Ayakta Kalma Şansı Yok
İHKİB’in mesleki eğitim ve tasarım başta olmak üzere birçok konuda öncülük yapıp ilham kaynağı olduğunu anlatan Gültepe, hazırgiyim ve konfeksiyonun Endüstri 4.0’a en hazır sektörlerin başında geldiğini vurguladı.
Günümüzün ve yeni dönemin sihirli sözcüğünün dijitalleşme olduğunu vurgulayan Gültepe, sözlerini şöyle sürdürdü: “Küresel ticarette oyunun kurallarının yeniden yazıldığı günümüzde dijitalleşmeyen işletmelerin, kurumların ayakta kalma şansı yok denecek kadar az. Yani dünya hazırgiyim ticaretinde mevcut konumumuzu korumak ve daha yukarılara çıkmak,60 milyar dolarları yakalamak istiyorsak firmalarımızın çok hızlı şekilde dijitalleşmesi gerekiyor. Biz bu gerçeği çok önce görerek dijitalleşmeyi ülkemizin ve sektörümüzün gündemine taşıdık. Firmalarımız için İHKİB Mobil Aplikasyon Uygulamasını başlattık. Bu alanda öncü sektör olma hedefimizde kamu otoritesinin desteğini arkamızda görmek istiyor ve dijital dönüşümün özel destek kapsamına alınmasını bekliyoruz. Dijital dönüşüm sektörümüz için daha yüksek katma değerli ihracat, ülkemiz için daha fazla döviz ve cari açığın kapatılmasına daha fazla katkı anlamına geleceğinin bilinmesini istiyoruz.”
Hazırgiyimde ilk 5 aylık ihracatı da değerlendiren Mustafa Gültepe, Ocak – Mayıs döneminde ihracatın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,8 arttığını bildirdi. Gültepe mevcut trendin devam edeceğini ve 2018’i 19 milyar dolar civarında ihracatla kapatmayı öngördüklerini sözlerine ekledi.
Hazırgiyim Ve Konfeksiyon Tüm Sektörlere Öncü Oldu
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de konuşmasında, İHKİB’in hazırladığı strateji belgesiyle tüm sektörlere öncü olduğunun altını çizdi. Büyükekşi, 2018’in ilk 5 ayında ihracatta yüzde 10’luk büyüme yakalayan hazırgiyim ve konfeksiyon sektörünün yılı tüm zamanların ihracat rekoru ile kapatacağına inandığını vurguladı. 30 Haziran’da yapılacak TİM seçimlerini de hatırlatan Büyükekişi, yarışa katılacağını ilan eden 3 adaya başarılar diledi.
2 Bin 236 Firmaya Ödül Verildi
Konuşmaların ardından ödül törenine geçildi. 50 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştiren 58 firmaya platin, 25 – 50 milyon dolar ihracat yapan 70 firmaya altın, 5 – 25 milyon dolar arasında ihracat gerçekleştiren 509 firmaya gümüş olmak üzere toplamda 2 bin 236 firmaya ödül verildi. Türkiye hazırgiyim ve konfeksiyon sektöründe toplam ihracatın yüzde 75’ini gerçekleştiren İHKİB’in 11 bin 500’ü aşkın üyesi bulunuyor.
Ödül töreninde OTİAD’ı Başkan Vekili Tamer Pala, Yönetim Kurulu Üyeleri Hikmet Ünal, Ekrem Karakaya, Nejdet Ayaydın ve Genel Sekreter Mertgün Elmas temsil etti.