Osmanbey Tekstilci İşadamları Derneği (OTİAD) tarafından, moda, tasarım ve stil endüstrisine hizmet veren online bilgi, araştırma ve trend analizi bilgi servisi olan WGSN yetkilileri tarafından 2 Mayıs 2013 tarihinde İstanbul Moda Akademisi’nde (İMA) trend semineri düzenledi.
OTİAD üyesi firmaların temsilcilerinden yaklaşık yüz kişinin katıldığı seminerde açılış konuşması yapan OTİAD Başkan Yardımcısı Hikmet Ünal, “OTİAD olarak, dernek üyelerimize güncel moda trend bilgi akışını sağlamak amacıyla WGSN’nin seminerinde bir araya gelmiş bulunuyoruz. OTİAD, her dönem dünyanın ileri gelen trend ajanslarıyla bu tür seminerler düzenliyor. Faydalı olacağını ümit ediyorum” dedi. Şimdiden 2014 yılında moda sektöründe neler hazırlanacağının bilinmesinin modacıları ve tasarımcıları başarıya ulaştıracağını belirten Ünal, “Dünyadaki gelişmelerle aynı frekansta olmadığınız, doğru renkler, doğru modeller kullanmadığınız sürece başarıya ulaşmak imkansız. Bu sebeple bu seminerden faydalanılması gerektiğini düşünüyoruz” şeklinde konuştu.
Dünya takip ediyor
WGSN.com İş Geliştirme Müdürü Güzide Karpuz Kasman tarafından verilen ön bilgide seminerinde, 87 ülkede 40,000 kullanıcıya ulaşan WGSN’in üyeleri arasında Armani, Nokia, Ralph Lauren, Zara, H&M, Mexx, Inditex Group, Coca Cola, Bloomingdales, Roberto Cavalli, Benetton, M&S, Target, C&A, Guess, Nike, Paul Smith, Puma, Hummel, Nickelodeon, Arcadia Group, Reebok, Tommy Hillfiger, Timberland, Nike, Lee, Dolce Gabbana, Wrangler gibi dünyanın tanınmış markalarının da yer aldığı bilgisi verildi. Güzide Karpuz Kasman, merkezi Londra’da bulunan WGSN’in ayrıca New York, Tokyo, Paris, Milano gibi bir çok moda merkezinde kurulu ofislerine ve global danışmanlarına, 300 kişilik tasarım ekibine sahip olduğunu kaydederek, web sitesinde WGSN ekibi tarafından gelecek sezonlara özel hazırlanan orijinal ve yüksek çözünürlü, 16.000’den fazla yüklenebilir formatta clip-art ve grafik tasarımlarının, sosyologlarla birlikte çalışılan tüketici araştırmaları, geleceğe yön verecek ana çıkış noktalarının, yılda 200 moda ve tasarım fuarının (Premiere Vision, Munich Fabric, Bread&Butter, Pitti Uomo, CPH, Pret-a Porter, Magic …), her ay 7-8 farklı şehirden 10.000’in üzerinde vitrin fotoğrafı ve satış analizlerinin, her sezon 20.000 üzerinde defile fotoğrafı, video çekimleri ve WGSN ekibinin defile analizlerinin, kategoriye özel ve kumaş eşleştirmeleriyle kapsanan 2014 sonbahar/kış sezon incelemesinin (Bayan giyim, erkek giyim, denim, aksesuar, iç dekorasyon, ayakkabı, çocuk giyim…) binlerce fotoğraf ve trend raporunun, etiket&paketleme trendleri, pazar araştırmaları, vitrin tasarım analizlerinin yer aldığını söyledi.
Daha sonra söz alan Türkiye Bölge Müdürü Müjde Abdiş Güçlü, 2014’ün trendleri hakkında bilgi verdi. Seminere, OTİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ulvi Orhan’nın yanı sıra yönetim kurulu üyeleri ve OTİAD üyesi firma temsilcileri katıldı.